Safety and Shelter: Students of Middle School are encouraged to solidarity acts using principles of engineering to build shelters.

The semester of Middle School started with a topic Shared Humanity. Talking and learning about human rights, the students of the 8th grade of Middle School worked on a class project about safety and shelter. Inspired by Japanese architect who builds paper houses for refugee camps they tried to create strong structures by using only gumdrops and toothpicks.

Each group received 10 gumdrops and 20 toothpicks and their objective was to build a structure that can support the weight of a classroom textbook. The students considered the following shapes: triangle, square, diamond, pentagon, and then decided which one of these will be the strongest structure.

At the end of this project, all groups managed to build a strong shelter that supported the textbook weight. The objective of the class was to show to the students that there are various problems existing in our world and that with innovative ideas and collective work they can help to solve them and change the world to a better place.

TRADUÇÃO

Proteção e abrigo: Estudantes do Middle School são incentivados a solidariedade utilizando princípios da engenharia para construção de bases para abrigos.

O semestre do Middle School começou com o tópico chamado Humanidade Compartilhada. Falando e aprendendo sobre Direitos Humanos, os alunos do Middle School do 8.ano fizeram um projeto relacionado a proteção e abrigo. Inspirados pelo Arquiteto Japonês Arata Isozaki criaram casas de papel para refugiados, com uma construção forte usando jujubas e palitos de bambu.
Cada grupo recebeu 10 jujubas e 20 palitos e o objetivo era criar uma construção que suportasse o peso do livro do curso. Os alunos consideraram formas diferentes: triângulo, quadrado, pentágono, e decidiram qual delas será uma estrutura mais forte e estável.

No final do projeto, todos grupos conseguiram construir uma base forte que suportou o peso do livro. O objetivo da aula era mostrar para os alunos que existem problemas no nosso mundo e que com ideias inovadoras e esforço coletivo eles conseguem ajudar e mudar o mundo para melhor.