Students of Middle School Global Leaders develop Solidarity Action Project

The students of MSGL 8th grade created a project “Food For All“. In the first semester, an activity related to food collection and distribution was part of the learning. Our students have decided to collect non-perishable food and donate it to GACC, the NGO supporting families of children with cancer.

They created an informational flyer that they distributed to their fellow students, and after two weeks the collection was finished at an afternoon event in the school. As a part of the event, there was a presentation about food safety, also one of the MSGL course tasks, and a theatre performance.

On Friday, July 19th, we have visited the organization, bringing the collected food and getting to know the premises of GACC and their activities. The students were touched by the work of the organization and already started planning our next cooperation. Through projects like this, we are not only helping the community, but also showing the importance of helping those in need to our students.

Alunos do Middle School desenvolvem Projeto de Ação Solidária (Tradução)

Os alunos do Middle School Global Leaders - MSGL 8º ano criaram um projeto chamado “Comida Para Todos”. No primeiro semestre, uma atividade relacionada a arrecadação e distribuição de comida fez parte da aprendizagem. Nossos alunos decidiram arrecadar comida não perecível e doar para GACC, uma ONG que ajuda famílias de crianças com câncer.

Eles criaram um folheto informativo que distribuíram para os outros alunos do colégio e duas semanas depois fecharam a arrecadação com um evento na escola. Uma apresentação sobre Segurança de Alimentos, também um trabalho do MSGL, e um teatro fizeram parte desse evento.

Sexta-feira, 19 de julho, nós visitamos a organização, trazendo a comida arrecadada e conhecendo a sede do GACC e as atividades que desenvolvem. Os alunos ficaram emocionados com o trabalho da organização a já estão planejando nossa próxima cooperação. Projetos como esse ajuda a comunidade, assim como mostra a importância da solidariedade para nossos alunos.